راهنمای انتخاب دوربین شکاری مناسب

 

 یکی از لوازم مفید و شاید هم ضروری در سفرهای تفریحی، دوربین شکاری است که در بازار انواع مختلف آن با کاربری‌های متفاوت و مشخصات متنوع عرضه می‌شود ولی برای انتخاب صحیح، داشتن یک سری اطلاعات ابتدایی در مورد مشخصات فنی دوربین مانند بزرگنمایی، قطر لنز اپتیک (شیئی) و قطر مردمک خارجی الزامی است. برای آشنایی با انواع دوربین شکاری با ما همراه باشید.


همه‌ی دوربین‌های شکاری شکل تقریبا یکسانی دارند و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان صرفا با توجه به ظاهر یک دوربین به قدرت و کارایی آن پی برد. مهم‌ترین عوامل در انتخاب یک دوربین شکاری مناسب به این شرح هستند:

اندازه‌ی دوربین شکاری:

سایز بزرگ:

دوربین‌های شکاری سایز بزرگ بهترین انتخاب برای مشاهده‌ی حیات‌وحش و به‌طور خاص از روی قایق هستند که نور بیشتری دریافت می‌کنند و در روشنایی کم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. به کمک این نوع دوربین شکاری می‌توان تصاویر باثبات‌تر و چشم‌اندازهای وسیع‌تری را مشاهده کرد ولی اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد حمل نقل آن را سخت می‌کند. متداول‌ترین انواع دوربین شکاری سایز بزرگ، مدل‌های ۴۲×۸ و ۵۰×۱۰ هستند.

سایز متوسط:

این نوع دوربین شکاری  انتخاب مناسبی برای تماشای حیات‌وحش و مسابقات ورزشی محسوب می‌شود ولی برای حمل در کوله‌پشتی کمی سنگین است. دوربین شکاری سایز متوسط که تعادل خوبی بین اندازه و توانایی دریافت نور دارد، بیشتر در مدل‌های ۳۲×۱۰ و ۳۵× ۷ عرضه می‌شود.

فشرده:

دوربین شکاری فشرده که بهترین گزینه ممکن برای گشت‌وگذار و سفرهای تفریحی کوتاه‌مدت به شمار می‌آید، فوق‌العاده سبک، کوچک و قابل‌حمل است ولی در استفاده مداوم و حرفه‌ای کارایی مناسبی ندارد. این نوع دوربین شکاری در انواع ۲۵×۸ و ۲۵× ۱۰ متداول‌تر است.

قدرت بزرگنمایی

دومین شماره در مشخصات فنی دوربین شکاری، نشان‌دهنده‌ی قطر لنز اپتیک (لنز نزدیک‌تر به سوژه) آن با واحد میلی‌متر است. به‌عنوان‌مثال یک دوربین شکاری ۳۵× ۷ از لنز ۳۵ میلی‌متری سود می‌برد. قطر لنز اپتیک تعیین‌کننده‌ی مقدار نوری است که دوربین دریافت می‌کند. قطر بیشتر به معنای دریافت نور بیشتر و بالطبع تصویر واضح‌تر و شفاف‌تر به‌خصوص در روشنایی کم است.

برای خواندن ادامه ی توضیحات کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.