اچ پی ۴ کامپیوتر رومیزی جدید را معرفی کرد

امروزه دیگر کامپیوتر های رومیزی در مرکز توجه شرکت های سازنده نیستند، چرا که بیشتر انرژی و فکر آنها برای طراحی و بهبود و بازاریابی لپ تاپ ها و نمونه های هیبریدی با ضخامت کم صرف می گردد و از آخرین باری که دیده بودیم تولید کننده ای ۴ دستگاه رومیزی جذاب و خوش ساخت را همزمان به بازار معرفی کند مدتها گذشته بود؛ حتی با وجود اینکه نسبت قدرت-به-قیمت در دسکتاپ ها مقرون به صرفه تر است و عمر محصول نیز به دلیل قابلیت ارتقا به سادگی قابل مقایسه با دستگاه های قابل حمل نیست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اچ پی برای مجموعه ی «بازگشت به مدرسه» ی خود در سال ۲۰۱۵ سه کیس جدید تدارک دیده که تقریبا همگی طراحی کوتاه تری نسبت به کیس های معمول دارند. همچنین یک دستگاه All-in-One نیز ارائه شده که کاملا حال و هوای آی مک های اپل را در ذهن تداعی میکند.

کیس Pavilion اچ پی با وجود قیمت ارزان خود گستره ی متنوعی از رنگ ها را برای انتخاب در اختیار کاربر قرار میدهد، سفید، آبی، نقره ای، و قرمز از جمله آن ها هستند که پنل جلویی کیس شما میتواند به یکی از آن ها مزین باشد. این پنل پلاستیکی از الگوی طراحی مشبک بهره برده و برخی از درگاه های دستگاه و درایو نوری به زیبایی درون خط عمودی وسط آن استتار شده اند.

ادامه پست قبل

Subscribers List چیست ؟

به اعضاء لیست ایمیل مارکتینگ شما گفته میشود ، کسانی که در صفحات فرودlanding page  شما اطلاعات خودشان را به شما داده اند و یا اینکه توسط سایر آهنرباهای سایت جذب شما شده و به لیست ایمیل مارکتینگ شما افزوده شده اند، این نکته را هم در نظر داشته باشید که این افراد به صورت داوطلبانه اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار داده اند، قانون اول بازاریابی اینترنتی هم میگه لیست خودتو بسازmake your own list .

Automation چیست ؟

Automation به معنای خودکارسازی می باشد و در سیستم های ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل های اتوماتیک و برنامه ریزی شده تدارک دیده شده است، یعنی شما به سادگی می توانید در این بخش تعریف کنید که اگر یک نفر عضو لیست “هدیه” شد ابتدا ایمیل اول، دو روز بعد ایمیل بعدی و همین طور ایمیل های متعدد را برای اعضا برنامه ریزی کنید، البته در برخی از سیستم های ایمیل مارکتینگ از واژه Auto responders هم استفاده میکنند.

Campaign چیست ؟

Campaign همان واژه کمپین خودمان می باشد، زمانیکه که شما می خواهید یک ایمیل ارسال کنید در حقیقت باید یک کمپین بسازید، بنابراین در هر سیستم ایمیل مارکتینگ شما بخواهید ایمیلی ارسال کنید باید در حقیقت یک کمپین ایجاد کنید و ممکن است با واژه هایی مانند Create Campaign  مواجه شوید.

ادامه پست قبل

Hard bounce چیست ؟

Hard bounce به معنای برگشت سخت است و به صورت درصد هم به نمایش در می آید، برگشت سخت یکی از آمارهایی است که شما همیشه دوست دارید، تعداد آن کمتر باشد و یا اصلا به صفر نزدیک شود، زیرا برگشت سخت را موقعی متوجه می شوید که آدرس ایمیلی که به آن پیام ارسال می کنید اصلا وجود خارجی ندارد و امکان ارسال پیام به آن نیزوجود ندارد، بنابراین شما با برگشت سخت مواجه می شوید و اگر چنین ایمیلی در لیست شما هست برای بار دوم به آن پیام ارسال نکنید، البته سیستم های ایمیل مارکتینگ به صورت اتوماتیک این مورد را برای شما مدیریت می کنند.

Soft bounce چیست ؟

Soft bounce به معنای برگشت نرم است و درصد نمایش داده شده برگشت نرم برای شما نمی تواند نگران کننده باشد، زیرا این موضوع به این معنی می باشد که دریافت ایمیل شما توسط گیرنده به صورت موقت امکان پذیر نیست، ممکن است در حال حاضر سرویس دهنده ایمیل در حالت کاری نباشد و نتواند ایمیل شما را دریافت کند، حتی ممکن است صندوق ورودی ایمیل مخاطب شما محدودیت داشته باشد، به همین دلیل صندوق ورودی پر شده و به صورت موقت نمی تواند ایمیل شما را دریافت کند، پس زیاد نگران کننده نیست.

درباره اصطلاحات ایمیل مارکتینگ email marketing بیشتر بدانیم:

ایمیل مارکتینگ مهم ترین و با ارزش ترین قسمت بازاریابی اینترنتی می باشد. برای اینکه بخواهید از این ابزار تاثیر گذار به آسانی استفاده کنید و نتایج سریع آن را در کسب و کار اینترنتی خودتان ببینید بهتر است با اصطلاحات آن آشنا شوید تا در آنالیز گزارشات ایمیل مارکتینگ دچار مشکل نشوید، همچنین این امر روی ایمیل های بعدی شما تاثیر گذار خواهد بود.

Open Rate

Open Rate همان نرخ باز شدن ایمیل های ارسالی محسوب میشود که اصولا به صورت درصد% نمایش داده می شود و در ریز گزارشات ایمیل مارکتینگ به صورت عددی هم نشان داده می شود، در گام اول همیشه باید هدف ما بالا بردن open rate باشد تا بتوانیم به گام دوم برسید، متاسفانه حتی سایت های بزرگی که لیست های بزرگی از علاقه مندان کسب و کار خودشان دارند نرخ باز شدن ایمیل هایشان در حدود 3-6% هست که بسیار پایین است و باید روی آن به خوبی کار شود تا به نتایج بهتری برسند.

Click rate چیست ؟

Click rate نرخ کلیک شدن بر روی لینک های درون ایمیل است و عدد های نمایش داده شده مقابل این عنوان درست مانند نرخ باز شدن ایمیل ها است، اما این نکته را بدانید که نرخ کلیک شدن روی لینک های سایت پس از Open rate بسیار مهم می باشد و شما باید کاری کنید این نرخ هم بالا برود.

چون تعداد اشخاصی که بر روی لینک های ایمیل شما کلیک می کنند، همان هایی هستند که به صفحه مورد نظر شما در سایت  (landing page)می روند و در نهایت یک عکس العمل خاص را انجام خواهند داد، این عمل خاص می تواند خواندن یک مقاله باشد که می تواند برای سایت شما ترافیک ایجاد کند و در نهایت روی رتبه سایت(پیج رنک) شما تاثیرگذار باشد و یا اینکه معرفی یک محصول جدید در سایت شما باشد و یا هر عمل دیگری.

...ادامه مطلب در پست بعدی

کارت گرافیک یا پردازشگر گرافیکی (GPU) چیست؟

پردازنده گرافیکی (GPU) قطعه‌ای است که برای پردازش و رندرینگ تصاویر در کارت‌های گرافیک و گرافیک‌های آنبورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلمه GPU به چه معناست؟

GPU مخفف عبارت "Graphics Processing Unit" به معنای "واحد پردازش گرافیک" می‌باشد و با نام‌های زیر نیز شناخته می‌شود:

  • Visual Processing Unit - VPU (واحد پردازش دیداری)
  • Video card (کارت ویدئو)
  • Display card (کارت نمایش)
  • Graphic board (بورد گرافیکی)
  • Graphic adapter (آداپتر گرافیکی)
  • واحد پردازش گرافیکی یا جی پی یو یک چیپ الکترونیکی است که با محاسبات بسیار زیاد، [اغلب] برای رندرینگ یا ارائه ماشینی تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن‌هاست که می‌توانید تصویری را بر روی صفحه نمایش یا مانیتور کامپیوتر، لپتاپ، اسمارت فون و سایر گجت‌های خود ببینیم.

    در گذشته جی پی یو ای نبود و بجای آن پردازنده مرکزی (CPU) هم تصاویر را رندر می‌کرد و هم سایر اعمال کامپیوتری (اجرای برنامه‌ها، محاسباتشان و ...) را انجام می‌داد. از آن جایی که رندر کردن تصاویر خود به قدرت پردازشی زیادی نیاز دارد، افت شدیدی در عملکرد پردازنده مرکزی نسبت به محاسبات نرم افزاری را داشتیم.

    پس از آن واحدهای پردازش گرافیکی طراحی و ساخته شدند. پردازنده‌های گرافیکی تقریباً مثل پردازنده‌های مرکزی کار می‌کنند (با سرعت کمتر ولی هسته‌های زیاد - در ادامه توضیح داده شده) که بار رندرینگ و تصویر سازی چند بعدی را از روی دوش سی پی یو ها برداشته و خود، کار تولید تصاویر و انتقال آن به نمایشگر را بر عهده می‌گیرند. بدین صورت قدرت پردازشی زیادی را که قبلاً سی پی یو ها انجامش می‌دادند، آزاد شده و کار سی پی یو را فقط به محاسبات برنامه‌ها محدود می‌کنند.

    برای درک بهتر، یک نفر را فرض کنید که تخصصش در ریاضی بوده بر روی پروژه‌ای کار می‌کنند. در این پروژه هم محاسبات ریاضی و هم یک نقش باید کشیده شود. وی کمی از وقت خود را برای نقاشی کردن مصرف می‌کنید و بعد سراغ محاسبات می‌رود. دوباره کمی نقاشی می‌کند و باز هم سراغ محاسبات می‌رود و این روند به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

    حال دو نفر را فرض کنید که یکی مثل قبل متخصص محاسبات ریاضی و دیگری یک نقاش حرفه‌ای است که بر روی همان پروژه کار می‌کنند. اولی به همه محاسبات ریاضی رسیدگی می‌کند و به صورت همزمان، دومی اقدام به نقاشی کردن می‌کند.

    از مهمترین تولیدکنندگان پردازنده‌های گرافیکی می‌توان به NVidia و ATI (بخشی از AMD) و Intel اشاره کرد. در اکثر کارت‌های گرافیکی که شرکت‌های دیگر تولید می‌کنند، از یکی از چیپ‌ها و پردازنده‌های گرافیکی این سه شرکت استفاده می‌کنند.